Kicsit átértékeltem a top 5 fogalmát, de remélem így is jó lesz:

Legjobb romantikus könyv: Karácsonyra kaptam meg és lehet, hogy csak friss az élmény, de én imádtam Az időutazó feleségét (Audrey Niffeneger műve). Nem erre számítottam a leírás alapján, hanem egy átlagos, Danielle Steel vagy Luanne Rice-féle szirupos, csöpögős valamire. De leesett az állam, őszintén.
Az volt a legjobb benne, hogy két ember teljes élettörténetét elmesélte igazából, a lány 6 éves korától kezdve végigmegy az összes személyiség és kapcsolatformáló eseményen, ahogy a borító írja, "érzelmi csomóponton". Egyszerűen remek, leülsz olvasni tíz precre és két óra múlva állsz fel:) Nem bonyolította túl a dolgokat és nem beszélnek fennkölt hangon, amit ügysem tudsz elhinni (lásd Twilight). A végkifejletet az utolsó száz oldalon már biztosan tudod, de mégis, valahogy megdöbbent és megráz (én bőgtem rajta, annyira). Egyszóval imádom:D

Legjobb klasszikus: Thomas Hardy: Egy tiszta nő. Nem olyan pörgős, mint az ebben a században íródott könyvek, de én nagyon szerettem. Vonakodva álltam neki, de a végére teljesen a hatása alá vont. Talán csak azért, mert a drámai befejezésű könyvek jobban megmaradnak és nagyobbra tartom őket,. Én nem értek egyet ezzel a Jane Austen-reneszánsszal, azt kell hogy mondjam. Egyébként az Elfújta a szelet írtam volna ide, de utoljára 2008 nyarán olvastam:) Úgyhogy maradt a Hardy-mű.

Legjobb krimi: A Rejtő-reneszánszt jobban csípem, úgyhogy legyen a Vesztegzár a Grand Hotelben. Nagyon szórakoztató és tényleg fordulatos, izgalmas, váratlan befejezéssel. Amikor hárman jelentkeztek bűnösnek, már a hasamat fogtam a nevetéstől. 

Legjobb szórakoztató: Julie Kenner: A givenchy-kód. Nem tudom, hogy ő koppintott-e Kinselláról, vagy Kinsella róla, a lényeg, hogy hasonló témát dolgoznak fel - teljesen más módon. Da Vinci-kód nőies változatának tűnik, de nagyszerű, majdnem annyira, mint az volt. Főleg, mert röhögsz rajta, amellett, hogy tényleg jól meg van írva, jó fordulatok vannak beleépítve. Azt hittem, nem sok köze lesz az "őrült játszmához", amit a borító ígér, de tévedtem. Vannak benne ugyan kiszámítható fordulatok, de megbocsátható, mert a kulcsok a Tiffany-ban, a Givenchy-boltban vannak elhelyezve és a főhős(ök)nek végre nem az egész világot kell megmenteniük, csak önmagukat.

Legjobb ifjúsági: Böszörményi Gyula 9...8...7 és 6...5...4 c. könyve (illetve az egész sorozat, de az utolsót még nem olvastam.) Az alapötlet is nagyon jó, az elején nehéz kiigazodni rajta, de aztán az ember belejön:) Az meg, hogy a végén az olvasók dönthetik el (ill. dönthették el) két lehetőség közül, hogy melyik legyen a folytatása, egyszerűen zseniális. Íme az interaktív regény, honlappal, e-mail címmel, ahol tényleg figyelembe vették az ötleteket, véleményeket. A hangulat sötét, fekete, de annyira, hogy az még különlegesebbé teszi. Egyszóval szerintem a twilighter könyvekből (már amennyit olvastam belőlük) is ez kerül ki győztesként számomra, arról nem is beszélve, hogy legalább magyar az írója.

Még pár könyv, ami remek, de a hely szűke miatt ki kellett hagynom: Christopher Paolini: Eragon (főleg akkor, ha Gyűrűk Urát max. filmben láttad és szereted a fantasy-t), Sophie Kinsella: Tudsz titkot tartani?, Alison Weir: Lady Elizabeth, Agatha Christie: Nyílt lapokkal (a kedvencem tőle), Jonathan Stroud: Bartimaeus-trilógia.

Amikben viszont csalódtam: Jane Austen: meggyőző érvek, Charlaine Harris: Inni és élni hagyni (semmi különleges nem volt benne, amiért ennyire be kellett volna haranhozni), Dan Brown: A megtévesztés foka (negyedszerre már unalmas lett ugyanaz a séma), Paulo Coelho: A Zahir (talán csak az ateizmusom és a zsenge korom miatt nem tudtam élvezni, de ki tudja?)

Amit még nem olvastam, de izgalommal várom: Shiver-borzongás, Dan Brown: Elveszett jelkép, Fejős Éva könyvei, Audrey Niffeneger új könyve 2010-ben

Na, körülbelül ennyi idénre a könyvekből. Remélem sikerült rávenni, hogy végigolvasd:) Aki meg nem ért egyet, kommenteljen.

A bejegyzés trackback címe:

https://mesemaraton.blog.hu/api/trackback/id/tr941637446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása