everafter - 4. rész

2010.01.07. 16:21

Everafter


amíg meg nem halsz

IV. rész

- Brúnót ott felejtettem! – újabb rázkódás.
- Ne, Betti, kérlek! – Kata megragadta a kezemet és visszahúzott. Könnyek csorogtak végig az arcomon, ahogy bezárta a kulccsal az ajtót.
- Szegénykém – suttogtam.
- Támaszkodjunk az ajtónak! – mondta Dzsenifer. Ekkor tűnt csak fel, Angyalka milyen sápadt. Szinte vakolat fehér, még az alapozó alól is kitűnt ez.
- Jól vagy? – kérdeztem.
Ekkor újabb lökéshullám jött. Hallottuk, ahogy az ajtó nem bírja tovább. A szörnyű recsegés árulkodott a végéről.
Aztán csönd lett.
- Talán elment? – csak suttogni mertem.
- Nem hiszem.
- Valamit ki kell találnunk! – mondta Dzseni.
- Az ablak! – tényleg, a fürdőszobában, a zuhanyzó mögé elrejtve ott volt egy kis üveg nyílászáró.
- Nem férünk ki rajta – közölte Kata.
- Az lehet, de ő bejöhet – mondta Dzseni.
Mintha megállt volna az idő. Mindannyian az ablakra néztünk, ami ebben a pillanatban szörnyű csörömpöléssel betört. Megcsapott minket az éjszakai levegő az üvegdarabokkal vegyítve. Egy szörnyű arc bukkant fel mögüle: borotválatlan volt, szeme vörösen izzott, mocskos haja az arcába lógott.
Szerencsére Kata agya gyorsabban forgott, mint a miénk. Kinyitotta a zárat, kitárta az ajtót.
- Fussunk!
Kiszaladtunk a fürdőből, magunk mögött hagyva azt a szörnyű lényt, át a bomba sújtotta látszatot keltő hálószobán, ki a sötét folyosóra.
- És most? – kérdeztem, miközben rohantunk, valahol az épületben.
- Menjünk az emlékműhez, az erdő szélére. Ott talán nem talál meg.
Magunk mögött hallottuk a lépteket. Kinyitottuk a bejárati ajtót, amit nem zártak be, hátha valaki éjszaka meg kívánná látogatni a pottyantós vécét a kertben.
Az éjszakai levegő friss volt, jól esett az üldözőnk ázott kutya szaga után.
- Szerintem vérfarkas – osztottam meg a többiekkel.
Kata, nagy csodálkozásomra bólintott, és az égre mutatott, ahol a telihold korongja rajzolódott ki ezüstösen.
Árnyékban próbáltunk menekülni, hogy ne lásson meg. Hamarosan elértük az emlékmű bejáratát: egy régi csűrből alakították át.
Úgy tűnt csöbörből vödörbe estünk: bereteszeltük ugyan a hatalmas, fa ajtót, de megint be voltunk zárva. A vaksötétről nem is beszélve.
- Mind jól vagytok? – kérdezte Kata.
- Én remekül, leszámítva, hogy egy vérfarkas tör az életünkre ráadásul az egyik műszempillámat is elhagytam valahol! – mondtam dühösen.
- Én is így érzek – nyilvánította ki véleményét Dzsenifer.
- Angyalka?
- É…én i-is jóól vagy-gyok – hallatszott egy remegő hang. – De-e félek a-a sötétben.
Amíg ezt kimondta, egy remixszámot hallottam a fejemben megszületni, a mondataiból. Arra gondoltam, ha hazaérünk felveszem, csinálok hozzá pár intim képet és már kész is az újabb sláger.
- Várjatok csak – mondta Kata. – A francba, azt hittem van elemlámpám.
Dühösen a combjára csapott. Erre a hangra aztán megvillant fölöttünk valami, majd felgyulladt a neon lámpasor.
- Aztaaa – mondtam. Egy ultramodern épületben voltunk, fehér kőburkolattal. Egyedül a folyosó végén álló négy hatalmas, fekete, réz díszes doboz nem illett ide.
Pár lépést tettem, hogy megnézzem, mi az. A lépteim visszhangoztak.
- Jó az akusztika – jegyezte meg Dzseni.
Végigsimítottam az egyiken. Ujjaimra por tapadt, de legalább felismertem, hogy a dobozok valójában…
- Koporsók! – a hangom visszaverődött a falakról. („Koporsók! Koporsók”)
- Húha! – Dzseni is megnézte magának őket. – Nézzük már meg, mi van bennük!
- Ne! Inkább hagyjuk! – de Dzseninek hiába papoltam. Műkarmaival elég volt rákoppintania az egyik rézcsatra, és az már szét is esett. Így járt el a többivel, majd benyúlt a nehéz fa tető alá.
- Segítsetek már! – Úgy gondoltam, csak nem lehet belőle baj, Felemeltük és már szinte arra számítottam, az én vámpíromat pillantom meg, de csalódnom kellett. A vörös selyemmel bélelt koporsó teljességgel üres volt. Egy kósza csont, rothadásnak indult bőr, de még egy jóképű, jól konzervált, kétszázéves fiú sem lakott benne.
- Húh – csalódottan mondtam.
- Ti normálisak vagytok? – ordított ránk Kata. – Hát semmit nem olvastatok erről a helyről?
- Nem – feleltük egyöntetűen, egyszerre hárman.
- Akkor mondok nektek valami újat: ez a hely az egyik legtiszteltebb ősi pogány templom romjain épült. És tudniillik, a pogányok szerették a morbid dolgokat… például totemeket készítettek maguknak… táncot jártak a tűz körül… emberáldozatokat tettek.
- Húúha! Ezt nem is tudtam.
- Bizony, bizony. De csak most jön a legjava. Tisztelték a rendellenességgel születő embereket. Kiválasztottnak tartották őket. És megpróbáltak másokat is olyanná tenni. A legenda szerint itt nagy hírű mágikus tevékenység folyt: embereket változtattak át macskává, pókká, denevérré, Kriptonról jött űrlénnyé és… farkasemberekké.
A levegő megdermedt, Kata meséje teljesen a hatása alá vont minket.
- Drakulához azonban eljutott a nála is hatalmasabb lények híre. Hiszen úgyis itt élt a szomszédban… Elküldte hát az unokatestvérének a feleségének a bátyjának a fiát, aki persze szintén vámpír volt, hogy vigyázzon itt a városkára… tartsa kordában a szörnyszülötteket. Így aztán a népes kolóniából Drakula unokatesójának a feleségének a bátyjának a fia, röviden Draku, kiválasztott maga mellé másik három vámpírt és ők azóta is itt élnek… óvva a világot a torzszülöttektől.
- És hogyan óvták őket, bekapták az embereket, mielőtt más megtehette volna? – kérdezte szkeptikusan Dzseni. Kata nem figyelt oda rá. Ugyanis rájött, hogy hatalmas, fatális hibát követtünk el: felkapcsoltuk a lámpát.
- Te jó… - de már nem mondhatta végig. Az ajtó, amit bereteszeltünk, rezegni kezdett, aztán egyszer csak: BUMM.

A bejegyzés trackback címe:

https://mesemaraton.blog.hu/api/trackback/id/tr691654388

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása